خالق فیلم تایتانیک رکورد غواصی را شکست


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

 

      خالق فیلم تایتانیک 

        رکورد غواصی را شکست


جیمز کامرون خالق فیلم «تایتانیک» روز دوشنبه (بوقت محلی گوآم) با سفر حدوداً ۱۱ کیلومتری خود به عمیق‌ترین نقطه کرۀ زمین، رکورد شکست.

 پیش از جیمز کامرون دو نفر در سال ۱۹۶۰ توانسته بودند به این نقطه برسند ، اما وی اولین نفری است که به تنهایی به «ماریانا»، عمیق‌ترین نقطه کره زمین، می‌رسد. 
  ماریانا در جنوب غرب جزیره گوآم با ۱۰۸۹۸ متر عمق در اقیانوس آرام واقع شده است. حتی اورست با ۸۸۴۸ متر ارتفاع بلند‌ترین قلۀ روی زمین، ارتفاعش کمتر از عمق ماریاناست.


 
آقای کامرون که پس از تمرینات یوگا برای نشتن در فضایی تنگ به مدت طولانی، از این سفر با موفقیت بازگشته می‌گوید با زیردریایی ویژۀ «دیپ سی چلنجر» یا کاوشگر آبهای عمیق، توانست به عمیق‌ترین نقطه‌ای سفر کند که هیچ زیردریایی معمولی نمی‌توانست. در اثر فشار بیش از اندازه، اگر به هر دلیلی کوچک‌ترین ترکی در زیردریایی ایجاد می‌شد، زیردریایی از هم می‌پاشید.

 

 
جیمز کامرون مسافت حدوداً ۱۱ کیلومتری را در طی ۲ ساعت و ۳۶ دقیقه و با سرعت ۱۵۰ متر در دقیقه پیمود. وی ۳ ساعت را در اعماق اقیانوس و در درون زیردریایی کوچک سپری کرد. بازگشت وی به سطح اقیانوس کمتر از زمان پیش بینی شده وقت برد و تنها ۷۰ دقیقه طول کشید. 
آقای کامرون که از کودکی شیفته اقیانوس است با تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های زیردریایی کوچک «دیپ سی چلنجر» یک فیلم مستند سه بعدی خواهد ساخت.



اگر کسانی باشند که بخواهند رکورد کامرون را بشکنند، مجبور به حفاری در کف دریا خواهند بود، زیرا چاله ماریانا عمیق‌ترین نقطه در کف اقیانوس‌ها است.
رفتن به چنین ژرفایی با یک کپسول غوطه‌وری با طراحی خاص به نام "دیپ‌سی چلنجر" (Deepsea Challenger) امکان‌پذیر شد که ساختن آن تقریبا 8 سال به طول انجامید.



این وسیله که کامرون آن را "اژدر عمودی" می‌نامد به چراغ، دوربین و رانش‌گرهای قوی مجهز است و در ته آن یک کره شیشه‌ای قرار دارد که محل نشستن فرد هدایت کننده در حالت چمباتمبه است.
چندین ساعت پیش از فرستادن زیردریایی، گروه اجرایی یک وسیله بدون سرنشین به اندازه یک باجه تلفن را به درون گودال فرستادند تا احتمالا موجودات زنده را به سوی خود جلب کند.



قرار بود کامرون شش ساعت در کف اقیانوس بماند و به دیواره‌های گودال برسد، اما به علت کمبود نیرو فقط بیش از سه ساعت را در آنجا گذراند. اما این مدت بسیار طولانی‌تر از زمان 20 دقیقه‌ای ماندن دان ولش و ژاک پیکارد در تنها دیدار قبلی از این گودال در 52 سال پیش بود.



کامرون پس از بازگشت به سطح دریا از این گودال سرد و تاریک در غرب اقیانوس آرام که تنها پیش از این تنها دو انسان په آن وارد شده‌اند،گفت: "احساسم جدا بودن از همه انسان‌ها بود. مثل این است به سیاره‌ای دیگر رفته و بازگشته باشم. شرایطی بسیار فراواقعی بود."



 کامرون گفت امیدوار بود یک هیولای غریب دریای‌های عمیق مانند مخلوقاتی که در فیلم‌های او ظاهر شده‌اند را ببیند، اما چیزی ندید.
 

 منبع : www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2120258/James-Cameron-Mariana-Trench-dive-Film-director-visits-oceans-deepest-point.html

 


نظرات شما عزیزان:

mohammad
ساعت23:16---8 فروردين 1391
سلام
موبایل. آیفون 4 .تلویزیون .تبلت .رایگان !!! به خدا واقعیه ....
حتی لازم نیست یک ریال هم بپردازید. به خدا الکی نیست
درست مثل من ولی منم تا موبایلو در خونم بهم ندادن باور نکردم.
شما با ثبت نام در این سایت و دعوت کردن دوستان به این سایت محصول رایگان ( موبایل، لپتاب، تبلت، کنسول بازی، تلویزیون LED و ...)تحویل بگیرید. باور کنید حقیقت داره.

کافیه به این وبلاگ برید
http://barandehsho.loxblog.com/

آموزش تصویری و دیگر مسائل
تو رو خدا اگه خواستید ثبت نام کنید فقط یک بار با .
یک کامپیوتر ثبت نام کنید
چون اگه چند بار ثبت نام کنید اکانت شما حذف خواهد شد.
بسیار بسیار ممنون
موفق باشید


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:,ساعت 11:5 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت